Logo LKM   Laman Web Rasmi
LEMBAGA KOKO MALAYSIA
Malaysian Cocoa Board
Versi Mudah Alih Versi Bahasa Melayu Versi Bahasa Inggeris Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks W3C Disability Access change to default change to red change to green change to blue  
Tarikh Kemaskini: 25-05-2017 Jata Negara dan Logo KPPK
1Akses

koko PIAGAM PELANGGAN

Piagam Pelanggan Lembaga Koko Malaysia

Kami berjanji akan memberi perkhidmatan berikut berkaitan koko:

1. Penyebaran Maklumat

  • Perkhidmatan yang berkualiti dengan menyedia dan menyebarkan maklumat-maklumat mengenai teknologi, pasaran dan perangkaan koko yang tepat, terkini dan menepati masa.
  • Menyiarkan harga harian biji koko setiap hari bekerja selewat-lewatnya jam 3pm
  • Menerbitkan Malaysian Cocoa Monitor dua kali setahun
  • Menerbitkan satu buku jurnal penyelidikan dan pembangunan koko setiap tahun

2. Penyelidikan dan Pembangunan

  • Pengeluaran dan penyebaran teknologi yang bermutu mengenai pengeluaran dan pemprosesan biji koko serta pembuatan produk-produk koko.
  • Sekurang-kurangnya satu teknologi dikomersilkan setiap tahun
  • Mengeluarkan keputusan analisis kimia berkaitan koko selewat-lewatnya 30 hari selepas sampel diterima

3. Pengembangan Pasaran Koko Malaysia

  • Program Pembangunan Pasaran yang sistematik dan efisien melalui penyertaan dalam lima eksposisi perdagangan antarabangsa bagi menjamin perkembangan pasaran koko yang berterusan.

4. Pengawalseliaan dan Kualiti

  • Pengeluaran lesen-lesen dalam tempoh 24 jam
  • Pengeluaran Sijil Kualiti dalam tempoh 30 minit bagi setiap lot (konsignmen biji koko kurang dari 1 tan) atau dalam tempoh 1 jam (konsigmen biji koko lebih dari 1 tan)

5. Pengembangan dan Pembangunan Modal Insan

  • Peningkatan kompetensi dan sumber manusia yang berterusan
  • Menjawab permohonan dan inkuiri serta menerima penyertaan kursus Asas Pembangunan Usahawan Coklat Buatan Tangan dalam tempoh 30 hari
  • Menyebarkan maklumat penanaman koko kepada lebih 8000 petani setiap tahun (melalui kursus dan perjumpaan)

6. Pembayaran Bil

  • Bayaran bil akan disiapkan dalam tempoh 14 hari dari tarikh dokumen bayaran diterima

7. Aduan dan Pertanyaan Pelanggan

  • Maklumbalas disediakan dalam tempoh 7 hari bekerja

Pencapaian Piagam Pelanggan

Pencapaian piagam pelanggan kami disemak dan dipaparkan secara suku tahunan. Berikut adalah laporan penilaian pencapaian piagam kami:

  1. Pencapaian Piagam Pelanggan - Januari 2017
  2. Pencapaian Piagam Pelanggan - Februari 2017
  3. Pencapaian Piagam Pelanggan - Mac 2017
  4. Pencapaian Piagam Pelanggan - April 2017
General     Industry     MCB Staff
Follow Us IKUTI KAMI
qrcode Facebook Page RSS YouTube Instagram
Quick Links PAUTAN PANTAS
1GovUC Intranet Online Service Gallery
FAQ Download Forms Feedback/Enquiry Publication
Expertise DIREKTORI PAKAR
Nama :
Kepakaran :
(cth: Patologi Tumbuhan, Analisa Polisi dsb)
Bahagian :
 
Cocoa Price HARGA KOKO
HARGA PURATA BIJI KOKO KERING MENGIKUT GRED
TARIKH : 29/05/2017
PUSAT
SMC 1
SMC 2
SMC 3
TAWAU
5700
5600
N/A
RAUB
6750
6500
N/A
KUCHING
5200
5100
N/A
+lagi
Tag Cloud TAG CLOUD

Get Adobe Flash player

 
Anda ialah Pelawat : countercountercountercountercountercountercounter 

| Dasar Privasi | Dasar Keselamatan | Penafian | Peta Laman | Panduan Pengguna |