Piagam Pelanggan
Piagam Pelanggan Lembaga Koko Malaysia
Kami berjanji akan memberi perkhidmatan berikut berkaitan koko:Â
Perkhidmatan yang berkualiti dengan menyedia dan menyebarkan maklumat-maklumat mengenai teknologi, pasaran dan perangkaan koko yang tepat, terkini dan menepati masa.
Menyiarkan harga harian biji koko setiap hari bekerja selewat-lewatnya jam 3pm
- Menerbitkan Malaysian Cocoa Monitor dua kali setahun
- Menerbitkan satu buku jurnal penyelidikan dan pembangunan koko setiap tahun
- Pengeluaran dan penyebaran teknologi yang bermutu mengenai pengeluaran dan pemprosesan biji koko serta pembuatan produk-produk koko.
- Sekurang-kurangnya satu teknologi dikomersilkan setiap tahun.
- Mengeluarkan keputusan analisis kimia berkaitan koko selewat-lewatnya 30 hari selepas sampel diterima.
- Program Pembangunan Pasaran yang sistematik dan efisien melalui penyertaan dalam lima eksposisi perdagangan antarabangsa bagi menjamin perkembangan pasaran koko yang berterusan.
- Pengeluaran lesen-lesen dalam tempoh 24 jam
- Pengeluaran Sijil Kualiti dalam tempoh 30 minit bagi setiap lot (konsignmen biji koko kurang dari 1 tan) atau dalam tempoh 1 jam (konsigmen biji koko lebih dari 1 tan)
- Peningkatan kompetensi dan sumber manusia yang berterusan
- Menjawab permohonan dan inkuiri serta menerima penyertaan kursus Asas Pembangunan Usahawan Coklat Buatan Tangan dalam tempoh 30 hari
- Menyebarkan maklumat penanaman koko kepada lebih 8000 petani setiap tahun (melalui kursus dan perjumpaan)
Bayaran bil akan disiapkan dalam tempoh 14 hari dari tarikh dokumen bayaran diterima
- Maklumbalas disediakan dalam tempoh 7 hari bekerja
Piagam Pelanggan
Kami berjanji akan memberi perkhidmatan berikut berkaitan koko:
2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – Januari 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – Februari 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – Mac 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – April 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – Mei 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – Jun 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – Julai 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – Ogos 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – September 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – Oktober 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – November 2020
Pencapaian Piagam Pelanggan – Disember 2020
2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – Januari 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – Februari 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – Mac 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – April 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – Mei 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – Jun 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – Julai 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – Ogos 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – September 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan – Oktober 2019
- Perkhidmatan Berkaitan Koko
- Pencapaian Piagam Pelanggan
Piagam Pelanggan
Piagam Pelanggan Lembaga Koko Malaysia
Kami berjanji akan memberi perkhidmatan berikut berkaitan koko:Â
Perkhidmatan yang berkualiti dengan menyedia dan menyebarkan maklumat-maklumat mengenai teknologi, pasaran dan perangkaan koko yang tepat, terkini dan menepati masa.
Menyiarkan harga harian biji koko setiap hari bekerja selewat-lewatnya jam 3pm
- Menerbitkan Malaysian Cocoa Monitor dua kali setahun
- Menerbitkan satu buku jurnal penyelidikan dan pembangunan koko setiap tahun
- Pengeluaran dan penyebaran teknologi yang bermutu mengenai pengeluaran dan pemprosesan biji koko serta pembuatan produk-produk koko.
- Sekurang-kurangnya satu teknologi dikomersilkan setiap tahun.
- Mengeluarkan keputusan analisis kimia berkaitan koko selewat-lewatnya 30 hari selepas sampel diterima.
- Program Pembangunan Pasaran yang sistematik dan efisien melalui penyertaan dalam lima eksposisi perdagangan antarabangsa bagi menjamin perkembangan pasaran koko yang berterusan.
- Pengeluaran lesen-lesen dalam tempoh 24 jam
- Pengeluaran Sijil Kualiti dalam tempoh 30 minit bagi setiap lot (konsignmen biji koko kurang dari 1 tan) atau dalam tempoh 1 jam (konsigmen biji koko lebih dari 1 tan)
- Peningkatan kompetensi dan sumber manusia yang berterusan
- Menjawab permohonan dan inkuiri serta menerima penyertaan kursus Asas Pembangunan Usahawan Coklat Buatan Tangan dalam tempoh 30 hari
- Menyebarkan maklumat penanaman koko kepada lebih 8000 petani setiap tahun (melalui kursus dan perjumpaan)
Bayaran bil akan disiapkan dalam tempoh 14 hari dari tarikh dokumen bayaran diterima
- Maklumbalas disediakan dalam tempoh 7 hari bekerja
Piagam Pelanggan
Kami berjanji akan memberi perkhidmatan berikut berkaitan koko: